tirsdag 17. november 2009

Facebook og Twitter ute på XboxLive!!

Da har dagen kommet. Twitter og Facebook har inntatt den første konsollen.






Det ble i dag mulig å bruke konsollen sin til å entre Facebook og oppdatere status, lese andres oppdateringer og se på bilder. Det skal også bli mulig å legge ut bilder fra spill, men dette kommer litt i fremtiden og skal være tilpasset med spillene så vidt jeg har skjønt.



Den andre oppdateringen som kom (av de som er interessante for meg ihvertfall) var Twitter. Funksjonen i Twitter tilsvarer noen av funksjonene du vil ha i Tweetie eller Tweetdeck der du har "What are you doing now" som er en Post Tweet-funksjon, search og trending topics.






Konklusjon: dette kan være nyttig hvis man sitter i sofaen med xboxen på når man må si noe på Twitter eller sjekke noe på Facebook, ellers er det en artig greie som det spørs hvor mye jeg personlig kommer til å bruke. Jeg personlig har alltid Macen min stående foran meg så det er fortsatt mye lettere. Samtidig er det jo greit å ha det installert i tilfelle man skulle kunne trenge det. ET MINUS jeg legger merke til etter min korte prøvetid er at man må "logge seg inn", altså åpne programmet hver gang man skal bruke det. Jeg kunne ønske disse var enda mer integrerte, som f.eks. en egen slide i Xbox-hovedmenyen.

I tillegg laster man ned funksjonen Zune HD som er en filmleie-tjeneste i HD, denne har jeg ikke testet og tror nok ikke jeg kommer til å benytte meg særlig av denne, men morsomt konsept da.

NB!! For å installere dette må det lastes ned fra Markedplace og den finnes på Spotlight menyen til Xboxen. Jeg er selv vant med at Xboxen sier ifra om oppdateringer så jeg slet selv med å finne denne.

NBnr2. Det ryktes også om at en Facebook-funksjon skal være på vei til Playstation 3.

2 kommentarer:

  1. Ser spennende ut, og absolutt et konsept jeg håper de fortsetter med å utvikle videre. Så veldig visuelt flott ut på bildene! Nå har jeg ikke prøvd det selv, får vel oppdatere snart jeg også, men at man må logge inn på nytt i hytt og pine er absolutt et irriterelsesmoment. Intregrering er viktig, ser for meg at mentions på Twitter dukker opp på skjermen i de klassiske «Achievement unlocked» boksene, det hadde vært noe!

    SvarSlett
  2. Det jeg også hadde håpet på, men hovedproblemet er at man da må gå ut av spillet for så å åpne Twitter-"programmet"

    SvarSlett