torsdag 26. november 2009

Muntlig eksamen??

Nå er vi inne i eksamensperioden og mange studenter drar til skolen for å lese. I dag var jeg selv på skolen og satte meg opp på biblioteket på BI for å lese litt for meg selv og gjøre en del oppgaver. Det var ikke bare bare ...





Selvom jeg, og en del andre, sitter å leser til eksamen virker det ikke som om alle andre er så opptatt av det. Skolens bibliotek er utstyrt med grupperom med skyvedører i glass. Jeg selv hadde ikke holdt av et sånt, men jeg satt rett utenfor. Inne i et av disse rommene satt det i dag altså 7-8 jenter. Det skal sies at grupperommene av denne typen har 4 sitteplasser. Jentene i dette rommet gikk ut og inn i ett kjør og gjerne i litt tilfeldig rekkefølge. Resultatet av dette er at når en går inn, eller ut, lukkes døren opp og det slippes enda mer lyd ut enn det gjorde fra før av. Og det var ikke noen rolig snakking. Dette var innmari irriterende for andre, deriblant meg, som satt utenfor og leste. I tillegg til disse som satt der inne hadde de en venninne på utsiden (som satt bak meg) som de absolutt skulle vinke til, rope til og banke på glasset til. Som overskriften antyder virket det mer som om de øvde til muntlig eksamen enn noe annet. (Telefoner måtte selvfølgelig tas utenfor grupperommet, der jeg satt. Overhørte forresten kommentaren: "JEG HØRER IKKE HVA DU SIER, DET ER NOEN SOM BRÅKER SÅNN I BAKGRUNNEN DER DU ER")

Nå skal ikke jeg være den som klager av den minste lille forstyrrelse som dukker opp, men det hjelper på lesingen om det var stille. Dette merket jeg på han som satt rett ovenfor meg og av og til tittet bort på meg og himlet med øyene da de bråkte som verst. En ting hadde det også vært hvis disse jobbet sammen med en gruppeoppgave og snakket rolig, dette var som du kanskje har skjønt ikke tilfellet. De var jo tross alt 8 stk. inne på dette knøttlille rommet med 4 plasser. Jeg tror ikke de gjorde noe konstruktivt i det hele tatt. Jeg satt der vel i drøyt 5 timer og de satt der nesten hele tiden. På denne tiden tror jeg bare de skravlet, samtidig som at de spiste i seg masse mat av alle mulig slag. Som nevnt tidligere gikk de også veldig mye ut og inn. Den ene gangen kom de tilbake og hadde da kjøpt seg noe slags kaker som de måtte dele og rope og fnise om, og selvfølgelig invitere venninnen på utsiden til å spise.

Jeg er glad jeg hadde musikk på øret som bidro i hvert fall litt til støyreduksjon. Dette var også grunnen til at jeg ikke satt på stilleområdet. Må ha noe på øret. Men selvom vi har en stilleseksjon på biblioteket mener jeg det finnes en grense ....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar