fredag 20. november 2009

Min mobiltelefon

http://www.mobilmobil.net (http://mobilmobil.net/2009/11/fortell-om-din-mobil/) utfordret 18.11.09 folk til å skrive en anmeldelse av sin egen mobil, så jeg tenkte what-the-heck...







Mobilen min er en Sony Ericsson W995. Jeg fikk denne mobilen i slutten av sommerferien etter at min forrige ble ødelagt og dette var da resultatet av min reklamasjon. Da jeg var ute etter en ny telefon ønsket jeg meg en telefon med et kamera som kunne suplere mitt speilreflekskamera og også ha internettmuligheter.



Det er nok en stund til en mobiltelefon kan erstatte et digitalkamera, men som et kamera du alltid har med deg er dette kamera ålreit. Det har 8 mpx og funksjoner som smilegjenkjenning (tar bilde når den gjennkjenner et smil), BestPic (tar flere bilder etterhverandre og plukker ut det beste) og panorama. Du har muligheten til å velge mellom alt av standardinnstillinger eller gjøre det litt mer avansert ved å velge mellom kategoriene Skumringslandskap, Landskap, Portrett, Strand/Snø, Sport og Dokument. Når det kommer til fokusalternativer er det også litt spennende at du kan velge ansiktsgjenkjenning, altså autofokuserer på ansikter.

Mobilen har internettmuligheter ved tilkobling via Wi-Fi, her har jeg selv lastet ned Opera Mini 5 Beta og bruker altså ikke denne innebygde nettleseren.

Noe av det jeg synes er det deiligste med mobiler fra SE er synkroniseringsmulighetene. Jeg har en MacBook fra Apple der jeg har alle mine telefonbok kontakter og kalendere. Ved å laste ned en fil fra nettsidene til SonyEricsson kan jeg synkronisere telefonen ved hjelp av Apple-programmet iSync, noe som gjør det lett å oppdatere kalendere og kontakter.

Det er verdt å legge merke til at denne mobilen er veldig solid bygget, noe man vel kan forvente til denne prisen. Mobilen har mange deler som er laget av metall som gjør den passe tung og solid, noe som ofte ikke er tilfelle ved skyve-telefoner.

Musikk på mobilen er ikke noe jeg er veldig opptatt av, men det kan jo nevnes at denne telefonen har 3,5 mm hodeplugg inngang noe jeg kun benytter de gangene jeg bruker den innebygde radioen. Det sies at det er en veldig god Walkman-telefon, men det har jeg ikke testet ut noe særlig.

Sony Ericsson har forøvrig det meste du skulle ønske av en mobiltelefon og jeg er veldig fornøyd =)



**********************************************************************************

Nå er artikkelen lagt ut på nettsiden til mobilmobil også som første mann ut. http://mobilmobil.net/2009/11/min-mobil-erik-sparre-enger/

2 kommentarer:

  1. heisann! dette er jo kjempebra! hvis du skriver http:// forran www.mobilmobil.net blir det en riktig link :) publiserer din test på mobilmobil om noen dager og linker tilbake :)

    SvarSlett
  2. http://mobilmobil.net/2009/11/min-mobil-erik-sparre-enger/

    SvarSlett