torsdag 3. desember 2009

Overivrig Netcom-selger



Jeg fikk akkurat en samtale fra Netcom, dette visste jeg forsåvidt før jeg tok telefonen for de har ringt meg 5-6 ganger den siste uken, men har sjekket opp nummeret og ikke giddet å svare før nå. Det som var litt spesielt var at selgeren var veldig god i et håpløst tilfelle. Dette var grunnen til at jeg gadd å snakke med han.

Han spurte meg først om alt mulig om åssen jeg bruker en telefon og hvilken jeg har nå. Fortalte at jeg hadde en W995 (som forøvrig er omtalt her).

Det han sa da var
"oj, den er bra. Men jeg har noen telefoner her jeg må bli kvitt i løpet av 10 min" 


(*tenke* hadde han sagt det hvis jeg tok telefonen forrige uke også?).

Videre: "hva sier du til en W715 til kun 1krone? ". 


HVORFOR tror han at jeg vil BETALE 1 krone for å få en DÅRLIGERE mobil-telefon? Dette er jo modellen før den jeg har nå. Så forteller han om alle de fordelene denne telefonen har (merk: han har allerede fått vite hvilken telefon jeg sitter med i hånden når vi snakker). Oj, tenker jeg, dette høres ut som en bra telefon med masse fine funksjoner, DET ER AKKURAT DET JEG HAR!, slidefunksjon, bra kamera, 3G, Wi-Fi, aliminiumsfinish, bare nyere og litt oppgradert.

Jeg prøver å fortelle han "hvorfor tror du jeg vil ha denne når jeg har en som er bedre og nyere i samme serie? ". Så kommer selvfølgelig Netcom abonementet inn i bildet. Jeg sier at jeg sitter med noe som kanskje er tidenes beste abonement, bare at det ikke går an å opprette det lenger. Derfor vil jeg ikke bytte.

"Men hva med julegave da?"

Jeg kjøper konsekvent aldri av selgere så jeg svarer for å få han til å legge på: "jeg trenger ingen ekstra gaver, jeg har kjøpt alt".

"Men er det ikke greit å ha en i bakhånd sånn i tilfelle?"

En mobiltelefon med et abonement med minstepris 2389,- i året i BAKHÅND???

Ja, morna.....

*******************
UPDATE:
Tydelig at noe fungere. Etter at jeg lagde denne artikkelen og la ut en Tweet om det tok Netcom kontakt med meg (både på bloggen og Twitter) og beklaget det som hadde skjedd. Ikke at jeg egentlig ble veldig sur på selgeren altså. De har også nå slettet nummeret mitt fra deres selger-register. Kommentaren fra Netcom kan forøvrig leses under artikkelen.

Følg meg gjerne på Twitter ErikS_E

4 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg beklager at selgeren opptrådte litt vel ivrig, og skjønner godt at du syns det er dårlig å bli tilbudt en telefon som ikke er like bra som den du allerede har.

    Jeg kan ta dette videre med NetComs ansvarlig for TM-salg, og evt. stryke nummeret ditt fra salgslistene, om du ønsker det!

    Med vennlig hilsen Ellen @netcom_ks

    SvarSlett
  2. Stryk meg gjerne fra listene. Jeg kjøper konsekvent aldri fra telefonselgere eller folk på gata eller liknende. Vet som regel selv hva jeg skal ha. Ingen skade skjedd. Hadde det vært helt forferdelig kunne jeg lagt på for lenge siden... Men takk for henvendelsen, bra dere passer på.

    SvarSlett
  3. Har bedt om at nummeret ditt fjernes fra våre nåværende lister.

    Dessverre kan jeg ikke garantere at du aldri noensinne vil bli kontaktet av oss igjen.

    Kan tipse deg om reservasjon i Brønnøysundregisteret:
    https://w2.brreg.no/reservasjon/

    -Ellen @netcom_ks

    SvarSlett
  4. sv: Takk for det:) Ja, jeg skulle gjerne hatt større bilder av plansjene mine men jeg kan ikke pga copyright:/

    SvarSlett